Gourmetchef

Puszta koktél 

2017. július 31. 05:35 - Gourmetchef

dsc_3934.JPG

Puszta koktél 

Kedves Látogatók!

Megosztom veletek az egyik kedvenc koktélomat /hungaricum/ . Ami egyszerű, nagyon finom és villám gyorsan elkészül.

 

A recept 1 adagra 

Hozzávalók :

0,8 dl Tokaji szamorodni édes vagy száraz 

0,3 dl barackpálinka 

0,2 dl Mecseki likőr 

Dekoráció :

1 darab citrom karika vagy koktél cseresznye / 1 slice of lemon or coctail cherry

Elkészítés:

Töltsünk fel egy ipszilon poharat jéggel. A keverőpohárba beleteszek jeget, a tokajit, a barackpálinkát és a mecseki likőrt majd összekeverem. A pohárba a jégre öntsük a koktélt. Majd díszítem.

Megjegyzés :

Díszíteni koktél cseresznyével / édes szomorodni esetén /, citromkarikával / száraz  szamorodni esetén/  szoktam.

 

Egészségetekre.                                                                                                      

 

                                                                                             

 

2 komment
Címkék: Puszta koktél

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetchef.blog.hu/api/trackback/id/tr3712702699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n3spr3ss0 2017.07.31. 18:41:51

Nagyon jó, de a Mecseki itóka nevű italt, kb.10-11 éve nem lehet kapni, nincs forgalomban.

Gourmetchef 2017.07.31. 19:33:02

T. Olvasók ! Köszönöm az észrevételeket. Én is a tapasztaltabb vendéglátós generációhoz tartozok. Mielőtt megosztottam veletek ezt az alap koktélt. /Én még 1989- ben készítettem első alkalommal és azóta is folyamatosan./ Vettem a fáradságot és utánanéztem , hogy lehet -e még kapni mecsekit. Én is megtaláltam az interneten. Érdekességként azért megosztom veletek, hogy pincér tanulóim miatt raktam fel. Ugyanis a régi idők emlékére nálunk ebből is van gyakorlati vizsga / koktél/ keverésből. Ma már a pincér versenyek részét képezi sok egyéb mellett a koktél keverés és a pezsgő nyitás és poharakba kitöltése is. Az iskolánkban fontos a régi klasszikus ételek, italok, koktélok, megismertetése a diáksággal, de az új ételek, italok, eszközök, kifejezések is fontos szerepet kapnak az oktatásban.
süti beállítások módosítása