Gourmetchef

Sonkás tojásrántotta

2017. február 23. 06:44 - Gourmetchef

image.jpeg

 

Sonkás tojásrántotta 

Kedves Látogatók!

Mindenki azt gondolja, hogy milyen egyszerű elkészíteni a tojásrántottát és nem lehet elrontani. Ez egy tévhit. A nagyanyáimtól tanultam azt, amikor rákérdeztem, hogy mikor van vagy lesz kész, ekkor csak azt a választ kaptam, hogy érezni kell, majd látni fogod, ha elkészült. Bevallom az igazságot, itt most mindenki előtt, hogy a jó, ízletes, tetszetős tojásrántotta elkészítése igazi művészet.

 

A recept 2 főre  :

Hozzávalók :

4 db nagy tojás,1 darab közepes vöröshagyma

1 evőkanál zsiradék / Zsír vagy étolaj 

5 dkg szalonna,5 dkg sonka 

só, bors, fűszerpaprika ízlés szerint 

5 dkg reszelt trappista sajt, snidling, 2 evőkanál tejföl  

Elkészítés:

A tojás:

Nagyon fontos, hogy a tojásokat a hűtőbe tétel előtt minden esetben mossuk meg. Mert ha nem így teszek akkor bevihetek bacilusokat esetleg egyéb fertőzéseket a többi már bent lévő ételekre, alapanyagokra. Vannak akik azt mondják , hogy igen is de a méret számít. Hát a tojás esetében annyit, hogy több féle méret van. Praktikus, ha vásárláskor megpróbálok egy méretet venni. Sokat segíthet a főzésnél, sütésnél. A rántotta esetében mindegy, hiszen egy nagyobb tojást két kissebbel lehet helyettesíteni.

Előkészítem a hozzávalókat. Kockára vágom a vöröshagymát, szalonnát, a sonkát. Lereszelem a sajtot. Majd elkezdem készíteni a rántottát a következők szerint:

Felrakok egy edénybe 1 evőkanál zsiradékot. majd beleteszem a szalonnát és üvegesre pirítom. Majd beleteszem a vöröshagymát és üvegese párolom. Ezután rakom bele a sonkát. A sonkának elég pár perc majd jön a tojás. Én a tojásokat mindig külön edénybe ütöm fel és ellenőrzőm, hogy nehogy záp legyen. Ha nem így teszel és a sütés közben beleütöd az ételbe, akkor dobhatod ki az egészet. A tojásokhoz keverhetek egy evőkanál tejfölt és jól összekeverem habverővel vagy  villával. Ahogy beletettem a tojásokat elkezdem az óramutató járásával egy irányba keverni és kintről befelé haladok vele. Akkor kész, ha már nem nyers és nem is égett oda. Tehát ebben a köztes állapotban lesz kész.

Tálalás :

Tálalásnál nagyon fontos, hogy a rántotta gyorsan kihűl, ezért ha tehetem mindig meleg tányérra tálalom. Ezzel nyerek némi időt mielőtt kihűlne. Melegen mégiscsak finomabb.

Díszítés :

Én mint a képen is látható tejföllel, fűszerpaprikával, petrezselyemmel és némi snidlinggel díszítettem.

Jó étvágyat kívánok hozzá.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetchef.blog.hu/api/trackback/id/tr6512284147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása